Maarten Veenbrink was voorheen hoofdagent en in die rol voornamelijk actief in de noodhulp. Dat wil zeggen dat je bij noodmeldingen uitrukt, het probleem oplost en verdergaat. Toen Maarten 1,5 jaar lang het werk van een andere wijkagent had waargenomen, wist hij dat dit is wat hij wil. Want, zo zegt hij zelf, “Als wijkagent ben je meer bij de mensen betrokken en kun je meer betekenen.”
Ik ben er voor de bewoners
Maarten: "Ik ben geregeld in De Plantage te vinden. Ik loop of fiets rond en ga het gesprek aan met bewoners. Want op die manier kom ik erachter of er onveilige of onwenselijke situaties zijn. Ook kunnen buurtbewoners mij altijd contacten als ze het idee hebben dat er iets niet pluis is. Zo zorgen we er samen voor dat De Plantage veilig is en blijft. Ik fungeer ook als schakel tussen de buurtbewoners en zorginstanties. Dus stel dat je een onhandelbare puber hebt of er financieel even niet uitkomt, bel dan gerust. Ik weet welke wegen je kunt bewandelen en kan je in contact brengen met de juiste mensen."
Hoe kun je Maarten bereiken?
Maarten werkt 9 uur per dag. Hem direct bellen is dus niet handig. Maar je kunt altijd bellen naar 0900-8844. Als Maarten dienst heeft, schakelen ze door. Zo niet, dan wordt er een terugbelnotitie gemaakt en neemt Maarten binnen 2 dagen contact op. Je mag hem ook altijd een bericht sturen via Instagram. Je vindt Maarten onder deze naam: wijkagent_meteren_geldermalsen.
Nog wat tips voor de donkere maanden:
- Ramen en deuren goed op slot houden, inbraken nemen toe als de dagen korter worden.
- Blijf alert op cybercrime.
- Vuurwerkoverlast melden via de site van de gemeente.
Tot slot, zegt Maarten: "Ik kijk ernaar uit om de bewoners van De Plantage te leren kennen en een positieve bijdrage te leveren aan hun leven.